onsdag 28 december 2011

Mor och son reashoppar,är på BVC & lagar kärlekspasta till pappa

Ja, detta har vi hunnit med idag. Inte lagat pasta på BVC dock ;). Dagen startade med att Milo och jag vandrade bort till vaccinationsplatsen där vi först tog en vikt. Jag som är bra på att dokumentera dagen i bilder passade såklart även på att dokumentera vad vågen visade. Efter att ha suttit och väntat i en halvtimme så var det dags. Sköterskan undrade om Milo hade vägts och visst hade han det. Men vad han vägde och vad som skulle skrivas in boken hade jag helt glömt bort. Sköterskan suckade lite halvt och sa att vi då fick plocka av Milo alla kläder och blöja igen för att göra om det. Då kom denne mamam att tänka på sin lilla systemkamera som låg i väskan. Genom att snabbt bläddra igenom dagens bilder så fann jag den, 7695 gram hade vågen stannat på! Sköterskan skrattade och tyckte att det var roligt med foton och efter att ha ställt ca 25 frågor om kameran så begav vi oss in bland sprutorna!



Förra gången Milo vaccinerades bad de mig lägga ner honom på britsen så att de kunde ge honom sprutorna. Denna gången hade vi en ny sköterska som bad mig hålla honom i famnen så att han inte skulle bli rädd och orolig. Smart dam det där. Milo låg fint i min famn och tittade mig i ögonen medan damen gjorde det hon skulle. Milo kved till och började sedan skratta lite. Spruta nummer två gick också bra och genom att direkt efteråt ge honom en skvätt mat så var det hur lugnt som helst. Duktiga lille kille, nu är du vaccinerad och klar för i år! Kurvan följde Milo perfekt och 65,5 sm lång har han hunnit bli. Nu skall vi inte dit från februari.

Eftersom Milo var pigg och glad beslöt vi oss för att ta en shoppingtur på NovaLund. Jag och lilleman begav oss iväg och äntligen lckades vi storshoppa. Milo valde ut en härlig randig gosefilt som han tyckte att han var väl förtjänt av efter att ha varit så duktig hos sköterskan. Visst skall man ha present när man varit duktig och har man en snäll mamma så får man ibland mer än en grej. 2 pyjamasar med roliga mönster från Kappahl och en brun-vit body.




Mamman i huset fick också shoppat. Det blev ett par örhängen till nyår, ett par jeanshorts, en långärmad randig tröja och en ny väska! Mycket nöjd med alla min fynd. En snygg skjorta fick Milo syn på inne på MQ och den tyckte han att pappa skulle ha till nyår. Varför inte tänkte jag så den fick också följa med hem. ;).




Då det är den 28:onde idag vilket innebär det att det är vår månadersdag. Det är min och F:s dag och om jag inte räknar fel nu så är det månad nummer 87 vii landar i ;). Vi brukar alltid hitta på någon litet romantiskt för varandra då så idag bestämde jag att det skulle lagas kärlekspasta. Varför pastan kallas så är för att man klipper i små baconbitar och när jag gjorde det idag så så alla ut som små hjärtan. En god maträtt som var busenkel att röra ihop. Kycklingbitar, baconbitar, champinjoner, paprika, kryddor, cremefraiche och bandspaghetti!



Nu säger jag och Milo hejdå för idag och myser ner oss i soffan framför kvällens Tv-tablå!
Godkväll



/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt! Den filten såg jag och tänkte på milo! Var nära på att skicka en bild till dig för att tipsa! Den är ju såååå fin!!:) /Malin och Julia

Kristin Moser sa...

Tack :) ja, den filten stod det Milo på ;) passade honom utmärkt! Så söta NoaNoa-kläder lilltösen fått! de små växer så det knakar! Ha en mysig nyår vännen! Kramis