söndag 4 december 2011

Pepparkaksfil, Swedish house mafia-tavla & uppfunnen tröskel!!

Mörkret tätnar i advent och vårt andre ljus är tänt! Jag har inte fått tummarna loss till att fixa en adventsljusstake än. Jag har letat och letat men inte hittat någon jag ville ha här hemma. I morse när jag vaknade så var jag tvungen att direkt sticka bort till Ica för att se om där var någon, för en adventsljusstake måste vi ju ha. Men nej, inte en endaste fanns där så det blev ingen. Två blockljus fick istället tändas och det fungerade faktiskt minst lika bra! Däremot fann jag pepparkaksfil i affären. Jag har aldrig tidigare smakat denna blandning men efter dagens frukost får jag säga att den var riktigt god.



Det blev inte många timmars sömn i natt. Halv två var vi hemma och en pigg liten gosse som somnade vid 9 tyckte att 11 timmars sömn räckte mer än väl. 08.00 väckte han oss med sitt agiiie, ehhje, neiiej. Bossen har makten i huset och dagen startade! Det gick superbra igår med Milo. Han var lugn, glad och jätteintresserad av alla människor. Det var många famnar som han fick mysa hos innan han somnade i sin vagn. Efter 20 minuters nattande så somnade han. Precis när jag skulle stänga dörren till sovrummet där vagnen stod så vaknade han. Ytterligare 20 minuter och han somnade för att vid nästa dörrstängning vakna igen. Ingen tröskel fann jag att köra över så uppfinningsrik som man är så fick jag konstruera en egen. Två par skor utlagda som ett långt streck med en tjockare tröja ovanpå fick bli gupp. En kvart senare och 146 gånger fram och tillbaka över guppet så somnade en liten trött gulleplutt, för natten!

Nedan kommer en liten bildmix från gårdagens supertrevliga arrangemang!




Då värdparet är mycket förtjusta i Swedish house mafia så fick jag tips om att skapa en tavla med något SHM-motiv. Hmm, inte riktigt min genre men jag gjorde ett tappert försök. Jag skissade av deras logo och ritade upp ett par stora lurar. På med massor av färg och med en skrubbi så duttade jag ut små stänk. Bokstäverna fick också vara med och när jag var klar så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, haha. Inslagen i julpapper gav vi värdparet tavlan och de blev verkligen jätteglada. Med ett helt hus finns det säkert någon vägg den kan pryda ;).




Pappa F spelade halva kvällen och när lillen somnat så testade jag på lirandet. En mycket lyckad afton må jag säga och nu är det dags för morgonens löptur. 3 km skall det bli sedan beger vi oss till mormor och morfar för söndagslunch och gos! Tjingeling!



/ K & M



Inga kommentarer: