torsdag 1 december 2011

Förtrollad av speldosan & en galen toffifeeman!

Nu i ro, slumra in, i bädden så fin, som en blomma...
Den babyblå speldosa som Milo fick i doppresent är helt underbar. Dess ljuva toner och klickande ljud är nästan magiska och Milo kan ligga och lyssna på den hur länge som helst. Jag har länge undrat hur man skall gå till väga för att få sin bebis att somna av sig själv, utan tutte? kommer det någonsin att fungera? Milo sover fortfarande mellan oss om natten och han kommer inte riktigt till ro i sin egna säng, kanske är det Charlotte ( kossan ) som han inte är överens med? Det har knappt gått att lägga ner honom i sin spjälis men för ett par dagar sedan började saker och ting vända. Milos speldosa sattes vid hans huvudkudde och det är nästan så att den förtrollar honom. Plutten blir alldeles lugn och börjar föra en lätt konversation med både Charlotte och Nalle. I ca en kvart kan han ligga där för sig själv och bara vara. Han jollrar och myser in sig under sin filt medan hans ögon sakta blir mindre och mindre.. snart kan han nog somna till speldosan och lägga tutten åt sidan..



Efter middagen så blev min kära herre så sugen på något gott så jag var snäll och sprang bort till närlivsen bakom huset och köpte choklad. Jag överraskade honom också med en liten ask toffifee. När han såg denna ask blev han helt galen. Superglad och med det bredaste smilet på länge tackade han så mycket för sina godsaker. Personligen skulle jag inte stoppa en enda bit av de där i munnen, riktigt räliga tycker jag. Men F älskar dem. Han kan äta en hel låda åt gången. Lustigt nog så blir det alltid ett roligt ögonblick när asken öppnas. Som vanligt "hoppade " en rätt upp i ansiktet på honom ochnog stämmer deras sloga rätt så bra- man har så kul med toffifee!





/ K & M

Inga kommentarer: