tisdag 20 december 2011

Rimstuga och spaning bland vackra klappar!

Julklapparna är i stort sett färdiginpackade. Det är en klapp kvar till Milo bara och den fixar vi ikväll! Under granen ligger dem och glittrar vackert och igår gav vi oss in på att skriva lite rim. När vi var yngre och hade gjort alla julklappar i skolan så var det lättare att rimma. Ära vara Gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden.. så stod det på de flesta men idag funkar det inte riktigt. Här kommer några av gårdagens rim i rimstugan: I din hand du detta har, medan en liten boll över nätet far. Vad kan detta vara? ;) Gult, grönt, blått och rött- dessa små vänner gillar när det är blött! Hmm? ;) Utan en sådan blir rutan så tom med denna på plats fylls glädjen i ett rum! Vi får väl se vad det är i klapparna. En som tyckte det var vackert med silvrigt inslagningspapper var lille Milo. Med fokuserad blick tittade han och fick även klämma på dem lite.




Något annat som var lite skoj var igår när jag låg och nattade lillen. Minto som hoppar omkring lös höll på att störa sig så till slut fick jag nog. Jag ropade på F och bad honom att ta kaninen, snabbt! Då hör jag raska steg och ser att F rusar ut i hallen. In kommer han med Milos gosekanin och sträcker fram den fortare än kvickt. Både jag och Minto tittar på honom och frågar vad han sysslar med? haha. Han trodde jag menade att Milo skulle ha sin gosekanin och när han sedan tänkte efter så kunde han inte komma på varför det var så herrans brott med den! Tokiga pappa då! ;)

4 sidors skolarbete har jag lyckats knåpa ihop nu på förmiddagen och detta innebär att det endast återstår en individuell uppgift under resten av utbildningen. Milo var ju med i skolan igår och han höll ställningar på bordet!



Dagens mamma är superpigg och medan bebis fortfarande sover gott så skall jag nu passa på att slå mig ner med frukost, en kopp kaffe och en mammatidning för att ha en liten stund för mig själv! Eftermiddagen kommer att bestå av en visit hos mormor och morfar! :)



Må väl!

/ K & M

Inga kommentarer: