fredag 2 december 2011

När mysfaktorn står max..

Godmorgon! Regnet piskar mot rutorna och utanför fönstret är det mörkt. 08.30 börjar snackepelle sin morgonkonversation med högerfoten och antyder att det är dags att stiga upp för dagen. Milo har sovit i 13 timmar. 13 hela timmar! det är helt galet, snacka om att han måste varit trött kille igår. Jag och F fick donat med allt möjligt igårkväll och den egentiden behövs den med. I vardagsrummet lyser julstjärnan upp och mysfaktorn är på max. Det är fredag, det är pappaledigt och denna dag skall spenderas med familjen. Vi tre, jag, Milo och pappa F skall bara njuta av dagen och vara med varandra. Hemmabakade scones och varm choklad startar dagen med och en liten tesked pärongojs till sötnosen. Vi ska iväg till polisen och fixa pass till Milo, ta en shoppingrunda på stan, luncha på något trevligt ställe, kolla in när F:s och deras låt slutmixas i studion och förbereda inför kvällens fredagsmys! Vad hittade Milo i lucka nummer två idag då? Jo, där fanns en snuttefilt. En liten filt med massor av figurer på som jag hade när jag var liten. Den fann jag hemma i barndomshemmet för ett tag sedan och tyckte att Milo skulle ha. Än så länge har han inte varit intresserad av någon gosefilt men nu när han sover så märker vi att han vill hålla om något. Vad passar då bättre än en liten tunn mjuk gosefilt som är greppbar? :)






Underbara morgon och underbara lilla familj. Lycka är att få vara med er, för evigt!

Ha en härlig fredag och mys ordentligt i detta ruskiga väder!

/ K & M

Inga kommentarer: