söndag 18 december 2011

Tidig julklapp, tvärrandig bebis och granris längs hela gatan.

Jag har fått en julklapp av världens bästa Fredrik! En rosa onepiece som jag kan ha att mysa runt i här hemma om mina mammalediga dagar. Oj vad den kommer att mysas i. Här hemma skall jag sitta och gå i min supergosiga nya dräkt medan min lille bebis skall mysa runt i sin dräkt. Milos lilla dräkt är randig och kommer från P.O.P. Randigt är verkligen sött på barn och på något vis känns det lekfullt. Tvärrandiga vita ränder på ett mörkblått underlag skapar vackra kontraster och såhär ser vi ut idag, jag och lillkillen.




I år har jag och F betsämt att vi egentligen inte skulle ge varandra några materiella julklappar. Istället skulle vi hitta på något tillsammans i vår på tu man hand. Men som den överraskare F är så fick jag ändå en liten klapp idag, på fjärde advent. Så tokigt det kan bli, förra vecka råkade jag tända alla fyra ljusen och idag har jag inte tänt ett enda. Vi har helt glömt bort adventsfirandet idag men ikväll skall vi tända massvis med ljus. Julkänslan blir starkare för varje dag som går och att ha en innergård utanför sovrumsfönstret är magiskt. Tittar man ut så ser man alla grannhusen med vackra belysningar. Den massiva granen på gräsmattan är tänd och i varje fönster lyser stakar och stjärnor fint. Det är riktigt mysigt här hos oss.



Mysigt blev det även i hallen. Jag kände mig lite som Lotta på Bråkmakaregatan innan idag när hon skriker: Du tappade en gran! Du tappade en massa granris hade jag skrikit om jag sett vem som gjort det men ingen människa syntes till. På trottoaren låg det massvis med granris, hela vägen från affären och hem till oss. Jag tyckte det var synd att den skulle ligga där och skräpa så ett par kvistar fick följa med oss in i hallen. En överlycklig Minto studsade likt en gummiboll upp och ner när han fick syn på kvistarna så han fick en liten granbit att gnaga på i sin kattlåda. Jag dekorerade sedan ljusstakarna som sitter bredvid spegeln och en julhall skapades genast, mysigt va :)?



För övrigt har vi även träffat min kusin, hennes barn och min faster idag. Vi råkade stöta på dem på gatan och följde med upp på fika. Mycket trevligt att ses! Nu väntas snart söndagens SkräckBäck och moster Annicka och Gudfar Matte joinar. Hoppas de tar med sig något smaskigt för då jag redan hoppat i min nya dräkt beger jag mig inte ut mer idag! Ha en mysig söndagskväll :)

/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tyckte oxå det var trevligt att träffas. Jag måste säga att din sparkdräkt var väldigt fin på dig.
Och lilla söta Milo är ju bara för go.
Kram faster Ami

Kristin Moser sa...

Tack skall du ha faster! och så goda lussekatter du bakat!:) Tack för en mycket trevlig eftermiddag! Vi höres! Kram