onsdag 7 december 2011

Yees! Ett trick som verkligen funkade..

Mormor vet vad hon snackar om. Häromdagen sade hon till mig att prova låta Milo leka med nappen. Eftersom han skall stoppa allt i munnen så vore det en idè att se om han även stoppade in den gröna lilla. Så upp till bevis var det ja. Igårkväll när han vaknat efter tredje nattningen så provade vi mormors teori och hur gick det då.. Jo, Milo greppade nappen och genast skulle den in, dock på fel håll först. Med lite hjälp av pappa så vändes den rätt och in for den. Milo såg först frågande ut och verkade undra vad det var för märklig gummigrej som han suttade på. Efter en stunds velande så tog han den. Han suttade för glatta livet medan han höll i ena änden. Efter ett tag slutade han men fortsatte istället att leka med den. In igen och mera suttande. Mormor är gammal i gamet och vet vad som funkar. Nu skall det bara se till att fortsätta i denna takt! Duktiga lille pojke.





Dagens frukost var underbart god. Favoritbrödet med ost och gurka, en banan/päronfruktsallad och en utsökt kopp kaffe. Sovmorgon för lilleman och när han vaknade så var det en pigg och glad liten gosse. Dagens mamma är också pigg och utvilad vilket är riktigt härligt! :)



Jag klippte av mitt hår en bit igår hos Tina på Lady och Kaluffsen. Som vanligt blev jag jättenöjd och har ni tröttnat på er gamla frisör så kan jag rekommendera min :). Känns det inte alltid märkligt att vakna upp nyklippt? När man skall omfamna sitt hår som en hästsvans så är där knappt något kvar, haha! Dagens bebis är redo för morgonwalken som går av stapeln mot stan. Där skall vi möta upp Nicole och söta lilla Nellie för en trevlig fika! En tur bland kläder och julsaker blir det också så man kanske skall passa på att leta upp F:s julklapp. Njut av den friska morgonluften gott folk och ha en underbar dag!

/ K & M

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att napptricket funkade! Ser du, alla mina råd är värt att prova.
kram mormor.

Anonym sa...

Hej tänkte tipsa. Det liknar en napp men gummit är där tänderna ska sitta. Det ska vara skönt när tänderna är på väg. Har sett dem på apoteket. Du har kanske sett dem, men tänkte att jag kunde tipsa om dem./Lizett

Kristin Moser sa...

Tack för tipset mormor! :) Kramis

Kristin Moser sa...

En sådan har jag aldrig sett. Skall in om apoteket och se om jag hittar en för den verkade ju vara bra nu när gaddarna är på G! Tack Lizett! :)

Lizett sa...

Vet inte vilka dom har dom på men tror Det var på apoteket hjärtat. Ja jag tänkte nog pröva dom när det blir gaddar här.:)