lördag 10 december 2011

Lika som bär och bildmix från en härlig kväll!

Goder morgon på er! Efter en mycket lyckad gårdagskväll och en god natts sömn så vaknar vi upp nöjda och belåtna. Igår hade jag samlat ihop blandade brudar från olika håll och kanter för att äta lite gott och snacka lite skit. Milo skötte sig galant och med vårt nya koncept så fungerade nattningen super. Vad är då det nya konceptet? Jo, när Milo börjar bli lite gnällig så smusslar jag ner honom i vagnen. Genom att nynna lite barnlåtar för honom samtidigt som jag i räserfart traskar genom vardagsrummet i fem minuter så somnar han. Jag traskar i ett herrans tempo och träningsvärken smyger sig redan på. Är man otränad då eller ;)? När man kör Milo i vagnen så har han även börjat med nya ljud. Han säger aaaaa, oooo, iii, öööh och tycker det är väldigt intressant när han själv byter tonart. Roligt är det när vi är ute och går på kullersten. När han jollar för glatta livet och det skumpar under hjulen så märker han att tonläget ändras och fortsätter att babbla på. Likadant är det om man "spelar" med fingert på hans underläpp samtidigt som han jollrar. När han då upptäcker att ljuden är annorlunda så fortsätter han att prova nya toner!

Idag när Milo och F låg och sov så var jag bara tvungen att rota fram kameran. Att pappa F och Milo är jättelika har vi fått höra ett par gånger. Lika är de även när de sover. Sådan fader, sådan son eller? ;)



Det finns inget mysigare än mornar som dessa. När hela familjen ligger samlad och bara gosar, busar och skrattar. Lillen är så himla glad när han vaknar och bokstavligen vaknar han med ett leende på läpparna. Precis innan han skall vakna så ligger han och småler lite i sömnen och som mamma eller pappa kan man inte göra annat än att själv le, underbara lilla plutt, du sprider så mycket glädje!




I vardagsrummet ser det ut som kriget och då skall vi inte snacka om köket. Nu är det städning som sker här hemma och jag tackar mina fina tjejer för en trevlig gårdagskväll och nedan kommer en liten bildmix från kvällen!





Ha en toppenlördag!

/ K & M

Inga kommentarer: