fredag 30 december 2011

Busiga bebisar & spontanhandlande mammor!

Två busiga små grabbar har idag träffats och spanat in varandra ordentligt. Gustaf och Milo, två killar som hittade varandras händer och var lugna och sansade under hela mötet! Efter att båda två på var sitt håll fört liv hela natten så var det skönt att få lite lugn i huset. I natt kan det ha varit en av de värsta nätterna sedan Milo kom till jorden. Från halv 2 till 4 var han vaken och ganska så otröstlig. Inte var det mat, inte var det ny blöja, inte var det närhet och inte var det trötthet.. tror jag. För vad vi än gjorde så ville han inte sluta gråta. Jag nuddade vid hans tand och då skrek han ännu mer. Tillslut somnade han i min famn efter en halvtimmes vankande fram och tillbaka i vardagsrummet och när jag i morse tog en titt i munnen på honom så såg jag att huden bredvid tanden var genomskinlig, precis som att där snart är en till tand på G. Kanske var det den som gjorde ont på lillen? Gustaf hade också hållit sina föräldrar vakna så när jag och Gustafs mamma Caisa satt och drack vårt kaffe var det rätt skönt med en lugn stund. Busungarna roade sig rätt bra själv i babygymmet och när de fick sitta bredvid varandra i soffan så såg de ut som bästa vänner! Söta små grabbar...





Milo som är äldre, större och starkare skulle ta tag i Gustaf hela tiden som inte riktigt visste vad det var frågan om. Med fundersam min kikade lille G på lille M och Milo bufflade på och skulle ha tag i alla hans klädesplagg! Babygymmet har inte varit fullt så roligt som jag trodde att Milo skulle tycka det skulle vara. Nu är det helt okej och en period var spökena som hänger ner roliga men det rör inte på sig ju! Det låter inte heller! Till nästa bebis vill jag ha ett gym som spelar musik och där leksakerna blinkar och snurrar. Ett sådant gym har Milos kompis Ellie och det var superroligt sist vi var där på besök! Däremot är det roligt att ligga i gymmet om någon vuxen står och grimatiserar ovanför en! ;)



Bebisarna tröttnade efter någon timmes bus så vi bestämde oss för att ta en promenad i det kyliga vintervädret. På med kläder på kidsen, på med kläder på mammorna och nedpackning i vagnar. Milos mössa som vi varit av med hittade jag i bilen i förmiddags och ibland undrar jag hur saker och ting förflyttar sig utan att man själv rört dem, märkligt det där ;). Vi landade inne på Lindex och när det är rea så går det inte att motstå vissa plagg. 49 kronor för en sportig liten blå-randig body var givet och vi var tvungna att köpa den båda två. Spontanhandlingen kunde ha slutat i en hel säck med grejer men vi fick lugna oss något.. så fina små plagg till så bra prsier..



Fredagskvällen närmar sig och då det skall lagas trerättermiddag imorgon så tror jag vi struntar i att stöka ner i köket. Pizzabeställning får det bli och senare tittar Annicka, Mathias, Tessie och lille Windy hit för lite film och mys. Nyårskläder och frisyrer skall även de plockas fram och dukningen inför morgondagen kommer jag nog också påbörja så smått!

Ha en trevlig kväll där ute och njut av årets sista fredag! ;)

/ K & M

Inga kommentarer: