onsdag 14 december 2011

Vintersötis som gapskrattar när morsan hoppar hopprep!

Igår slank vi in om Biltema för att se om vi fann något skoj! Inslagen i en fin liten ask fann jag ett tjusigt hopprep. Eftersom jag inte kommer iväg och tränar så tänkte jag att det kan vara bra att studsa lite här hemma så att konditionen ökar igen! Hopprepet invigdes och samtidigt som jag började hoppa så började en liten Milo att gapskratta. Han skrattade vid varje hopp jag gjorde och följde mig hela tiden med blicken. När Milo skrattar smittar det av sig och plötsligt sitter hela familjen och garvar åt ett litet hopprep, haha! Så för att höra Milos underbara lilla skratt så fick jag hoppa för glatta livet :)



Hopprepet var utrustat med en räknare så man ser hur många hopp man orkar med. Mycket fiffigt och detta hopprep var lite mer behagligt än de piskande snärtor man fick fram grundskolan på hoppets dag!



Efter att jag hade morgonstudsat en kvart och Milo gått runt lite i sin gåstol och kikat på julgranens alla lampor och glitter så var det dags att ta på oss ytterkläderna för att hjälpa en vän att hämta hem en liten julgran. Lillkillen var idag klädd i en vit overall med lila inslag och just denna overall fann mormor häromdagen i min gamla barnklädeslåda från 1900- talet ;). En liten vinterkille har vi här!




Idag skall Milo göra sitt första Trelleborgbesök i livet. Vi skall hälsa på Caisa och lille Gustaf. Det skiljer tre månader mellan grabbarna och när man ser en så liten bebis så känns det lite märkligt att Milo faktsikt också varit så liten. Liten börjar bli stor och stark. Om nätterna när vi sover så händer det att han sprattlar till och råkar greppa tag i min eller F:s läpp. Sedan släpper han inte! Lite rivmärken här och var vaknar man upp med men det får man ta ;)!

Himmeln är blå och solen skiner ( iallafall här ) så se till att njuta av denna onsdag! På återseende!

/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sånt rep hade mormor behövt(julklappstips).Bra att overallen passade.

kram mormor

Kristin Moser sa...

Mormor får se vad tomten kommer med ;)! Kramis